Skadeklinik (Skadestue) i Næstved
Modtagelse, ventetid og behandling
Alle patienter modtages af specialuddannede sygeplejersker. Skadeklinikken er bemandet med læger hele døgnet alle ugens dage. Vi bestræber os på at gøre ventetiden så kort som muligt.
Akuttelefonen - visitation
Husk, at du altid skal ringe 1818, før du møder op i skadeklinikken. Hørehæmmede kan møde op uden at ringe først.
I Akuttelefonen gør vi alt, hvad vi kan, for at lave korrekte vurderinger, så du ikke bliver udsat for unødvendig transport. Men det kan være svært at lave den helt rigtige vurdering via en telefonsamtale.
Når du ankommer til skadeklinikken - modtagelse
Når du kommer til skadeklinikken på Næstved Sygehus, skal du altid meddele personalet, at du er kommet. Du bliver modtaget af en specialuddannet sygeplejerske, der vurderer din skade.
Ventetid og prioritering
Hvis der er mange patienter i skadeklinikkens venteværelse, kan det være svært at overskue, hvor lang tid du skal vente. Du er altid velkommen til at spørge personalet.
Patienterne bliver som regel behandlet i samme rækkefølge, som de ankommer, men alvorlige skader bliver prioriteret højest. Hvis små eller mindre børn har brug for hjælp, kommer de hurtigere til behandling end voksne.
Når du venter, kan det være, at din skade ikke længere synes så slem som først antaget, og at du derfor tager hjem uden behandling. Før du tager hjem, beder vi dig om at give besked til personalet, så vi ved, hvordan det står til med dig.
Behandling
Mange skader kan behandles af en sygeplejerske. Skadeklinikken er desuden bemandet med læger hele døgnet alle ugens dage.
Du kan blive henvist til et af Region Sjællands 4 akutsygehuse i Slagelse, Nykøbing F., Holbæk eller Køge.
Spørg personalet
Du er altid velkommen til at henvende dig til personalet med dine spørgsmål. Vi vil altid forsøge at besvare dem bedst muligt.
Kontakt
Adresse
Skriv til os
Opdateret torsdag den 19. jan. 2023