Om os i Anæstesiologisk Afdeling

Anæstesiologisk Afdeling dækker bedøvelse før undersøgelser og operation, planlagte og akutte operationer samt overvågning for smerter og kredsløb ved opvågning efter operation. Behandling af kroniske smerter i Tværfagligt Smertecenter i Næstved.

Om afdelingen

Anæstesiologisk Afdeling består af flere afsnit på både Næstved og Slagelse Sygehus. Afdelingen dækker over bedøvelse og overvågning for smerter og kredsløb af patienter, der skal have foretaget undersøgelser eller operationer - både akutte og planlagte indgreb.

Som ansat i anæstesien får du en varieret hverdag med mange forskellige opgaver. Du kan høre mere om dagligdagen i Anæstesiologisk Afdeling på Slagelse Sygehus i denne video, hvor anæstesisygeplejerske Henriette viser rundt.

Om udviklingsmulighederne

Et af de helt store fokusområder er udvikling - både udvikling af afdelingen, men også af medarbejderne. Derfor vil man som ansat i anæstesien blive en del af at spændende læringsmiljø, hvor løbende uddannelse prioriteres.

I den nedenstående video fortæller anæstesisygeplejerske Lonni meget mere om udviklingsmulighederne i afdelingen. Se med her:

Mød afdelingens ledere

Cheflæge Asger Petersen

Jeg er anæstesilæge, og jeg blev ansat i oktober 2023. Inden jeg blev ansat på Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse, var jeg cheflæge i Dagkirurgisk Afdeling på Hvidovre hospital. Jeg søgte til Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse, fordi man her får en bred palette af opgaver og specialer, og så er her også et stort akutoptag, som jeg synes er meget interessant. På en måde bliver alle de ting, jeg tidligere har beskæftiget mig med klinisk, forenet her.

Chefsygeplejerske Charlotte Carl Larsen

Jeg har været ansat på Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse siden juni 2022. Jeg kom fra Hvidovre Hospital, hvor jeg var ansat i 23 år i Anæstesiologisk Afdeling. Jeg ville gerne arbejde mere med ledelse, så da der opstod en mulighed for det her, greb jeg den. Det er en enormt spændende afdeling at være i, og der er hele tiden ting, man kan udvikle og arbejde med for at forbedre patientforløbene. De gode patientforløb er noget af det, jeg synes vi arbejder særligt med her på Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse, og man mærker virkelig viljen og lysten til at styrke det brede samarbejde.

Kontakt - Slagelse

Slagelse Sygehus