Nyt onboarding-koncept går i luften: Man føler sig mere tryg og bedre rustet

Den 1. oktober gik et nyt onboarding-koncept på Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse i luften.
Nye magasiner er udarbejdet i forbindelse med det nye koncept

- Det er vigtigt at have et solidt fundament at stå på, når man starter som ny. Og det er lige præcis det, vi har udviklet.

Sådan lyder det fra en gruppe på fem medarbejdere, der de seneste måneder har arbejdet på et helt nyt koncept for onboarding.

Og i dag gik det koncept i luften og blev fejret med kage.

- Vi har oplevet en stor efterspørgsel på noget fælles materiale til onboarding af nye medarbejdere, og for os var det også vigtigt at lave et koncept, som vi er sammen om på tværs af sygehusenes afdelinger, fortæller gruppen, der står bag det nye koncept.

Der er derfor blevet udviklet både introduktionsplaner, samtaleskemaer, rollebeskrivelser, forventningsafstemninger og også et helt nyt velkomst-magasin.

Alt sammen med det formål at tage bedst muligt imod nye medarbejdere på de tre sygehuse.

Når man som ny har fået et god onboarding, føler man sig også mere tryg og godt rustet til at varetage sine opgaver. Det har også været vigtigt, at det er det samme, der går igen på alle afdelinger. Så når medarbejderne tager næste skridt i deres karriere, og måske skal til en ny afdeling, så møder de det samme koncept og den samme DNA, lyder det fra onboarding-gruppen.

Magasinet indeholder relevant info om NSR sygehuse

Det helt store arbejde begynder dog først nu, hvor det skal ud i alle afdelinger på de tre sygehuse og bruges. Og det arbejde ser gruppen frem til at tage hul på.